24 September 2013

BALASAN ALLAH TERHADAP HAMZAH BASYUNI



Ketua penjara perang, digelar raja penyeksa dan mengaku dia adalah tuhan penjara. Banyak melakukan penyeksaan terhadap ulama-ulama dan pendakwah-pendakwah dari zaman Jamal Abdul Naser hingga Hosni Mubarak.

Beliau pernah berkata: “Akulah pemegang undang undang penjara, akulah yang mematikan dan menghidupkan, aku boleh membunuh seratus orang sehari dan tiadasiapa boleh menghalang. Jika tuhan turun aku akan sumbat ke dalam penjara dan akan ku sula."

Sesungguhnya kebiadapan kata-katanya memakan diri, akhirnya dia mati dengan besi-besi menembusi tubuhnya, mukanya juga hancur ditusuk besi hingga sukar dikenal pasti.

Firman Allah: (maksudnya) Dan janganlah kamu menyangka bahawa Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Dia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku). (dalam pada itu) mereka terburu-buru (menyahut panggilan ke padang Mahsyar) sambil mendongakkan kepala mereka dengan mata tidak berkelip, dan hati mereka yang kosong (kerana bingung dan cemas) (surah Ibrahim 42-43).

Sumber asal dari: www.facebook.com/Sh.Abdelhameed.Kishk

Link video dibawah adalah kisah yang diceritakan oleh Sheikh Abdul Hamid Kisk, Ulama buta Mesir, tentang betapa zalimnya Hamzah Basyuni menyeksa tahanan.

http://www.youtube.com/watch?v=tlMsKzYbkjE
http://www.youtube.com/watch?v=BkOlnBTyqRA

1 comment:

  1. Inilah balasan kepada Hamzah Basyuniy yang membunuh Ikhwan dan Sesungguhnya kebiadapan kata-katanya memakan diri

    ReplyDelete